15th November 2010, 18:08
|
Registered User
|
|
|
|
Langs de ene kant vind ik het een goed idee dat deze wet wat verscherpt wordt. Zo kunnen we er zeker van zijn dat vreemdelingen zich optimaal kunnen aanpassen in ons land. De beheersing van onze taal is een vereiste vind ik.
Het is ook zo dat er inderdaad erg veel mensen immigreren naar ons kleine landje. Maar ik sta zeker en vast open voor deze mensen. Zo kunnen ook wij genieten van een verscheidenheid aan cultuur en mensen. We moeten niet enkel onze cultuur naar voren schuiven. Niet enkel zeggen dat zij zich moeten aanpassen aan onze cultuur. Dit is natuurlijk wel zo, maar dit gaat langs twee kanten vind ik. De Belg moet natuurlijk ook openstaan voor andere culturen. Als we deze wetten steeds blijven aanscherpen, zal het binnenkort voor niemand nog mogelijk zijn om te immigreren naar België. Dit zou ik toch zonde vinden, om nog maar te zwijgen van de vermindering aan diversiteit. Verdraagzaamheid en begrip zijn hierbij het minimum. Denk maar eens na of jij na 7 jaar jezelf volledig zou hebben kunnen aanpassen in een compleet vreemd land...
|