15th November 2010, 13:20
|
Registered User
|
|
|
|
Net zoals Eline Martens hoop ik ook dat mensen door het lezen van dit artikel beter na gaan denken over wat ze allemaal vertellen op facebook of andere sociale sites. Ergens begrijp ik de baas in dit artikel wel. De vrouw die op facebook haar beklag deed over haar baas had gewoonweg beter moeten nadenken voordat ze dit deed. Mensen die vertrouwd zijn met facebook weten volgens mij wel dat er ontzettend veel mensen zijn die dit kunnen lezen.
Zeker omdat er een regel in het bedrijf geldt over het vermelden van het bedrijf op facebook vind ik het onverstandig van de vrouw om dit te doen en begrijp ik de baas wanneer hij de vrouw wil ontslaan. Deze regel is naar mijn mening niet anders dan de andere regels die er in een bedrijf kunnen gelden. Graag zou ik mijn mening motiveren aan de hand van een voorbeeld: als er in het bedrijf een regel is waarin staat dat iedere werknemer elke dag om 9u op zijn werk moet zijn en er is een werknemer die telkens om 10u aankomt op zijn werk, zal de werkgever deze werknemer misschien toch ook ontslaan? Naar mijn mening is het enige verschil met dit voorbeeld dat de kritiek over de baas mogelijk eenmalig was.
|