Enkele post bekijken
Oud 14th November 2010, 17:28
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User

Gamen heeft, net zoals bijna alle andere dingen, voor- en nadelen.
Ja, sommige games zijn agressief maar hoeveel andere dingen in onze maatschappij zijn er wel niet agressief? Als iemand een misdaad pleegt naar aanleiding van een game dat door miljoenen andere mensen gespeeld wordt die een blanco strafblad hebben. Wie is dan de schuldige?

Deze ziekte is geen rechtstreeks gevolg van het gamen.
Maar wel van een tekort van vitamine D.
Ik wil gerust geloven dat dit vaker voorkomt bij gamers omdat zij vaker binnen zitten.

Maar er zullen best ook mensen zijn die constant binnen zitten met een ander doel. Net zoals er heel wat gamers nog wel buiten komen.

Daarnaast moet je met alles verantwoord omgaan, ook met zulke activiteiten.
Het lijkt me ook logisch dat je als ouders grenzen stelt wanneer je kind hele dagen aan zijn playstation vast hangt.

In verband met de reclame voor Sinterklaas en Kerstmis, wil ik even zeggen dat er voor alle soorten speelgoed heel veel reclame wordt gemaakt.
Natuurlijk is het wel moeilijk hieraan te weerstaand als je kind allemaal vrienden heeft die gamen. Maar zoals ik al zei, alles heeft zijn voor- en nadelen dus het lijkt me niet verkeerd dit aan je kind te geven zolang je ervoor zorgt dat je kind zijn leven nog uit meer bestaat dan met zijn duimen bewegen.
Met citaat antwoorden