14th November 2010, 15:25
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het volkomen eens met Robine. Ik vind het echt een goede zaak dat de flitspalen zorgen voor minder ongevallen en was er van begin af aan al een grote voorstander van de flitspalen. Flitspalen zorgen er nu eenmaal voor dat bestuurders trager en oplettender gaan rijden, al is het maar om de hoge boete niet te moeten ontvangen. Ik merk echter vaak dat vele bestuurders veel te snel rijden en dan plots remmen voor de flitspalen. Gelukkig zijn er nog regelmatige onverwachte controles die de bestuurders met een zware voet toch beboeten, op deze manier hoop ik dat de bestuurders hun snelheid toch aanpassen (al is het maar om aan een fikse boete te ontkomen.)
In het artikel vermeld men ook dat er een aantal flitspalen foutief geplaatst zijn. Dit probleem is gemakkelijk te verhelpen door onderzoek. Het kan namelijk dat de flitspalen eerst wel op een nuttige plaats stonden maar dat door een wijziging aan de verkeerssituatie deze nu niet meer nuttig zijn. Als men dan meer aandacht heeft voor de functie van de flitspaal zullen er al een hele hoop minder slecht geplaatste flitspalen zijn.
|