14th November 2010, 15:11
|
|
Administrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Maar even terzijde: Barst, ben je jezelf nu ook al aan het verlagen tot het posten van boecht op je eigen forum
|
-Niet vergeten dat die 'boecht' dan wel staat onder de (enige!) map waar ze hier thuishoort...
-We letten allemaal op wat we er willen en kunnen uithalen. Voor jou is deze post klaarblijkelijk een toonbeeld van misleidende koppen die middels een populistische krant meer lezers moeten (en kunnen) lokken... dat is dan zekere toch al één maatschappelijk-relevante kanttekening bij dit 'boecht-artikel'!
Citaat:
Zelf wilde Ashby niet gefotografeerd worden door The Dominion Post tijdens zijn proces, maar de rechter liet de pers toe in de zaal en beval Ashby zijn gezicht niet te bedekken.
|
Voor mij persoonlijk was dit de belangrijkste reden om dit bericht niet over te slaan; de rechter countert de onterechte pretentie van de beschuldigde om de straf niet-zichtbaar(!) opgelegd te krijgen... En dat terwijl de beschuldiging tegen hemzelf precies te maken had/heeft met het 'onterecht-zichtbaar-maken' met als doel het 'ten-schande-maken' - (de naaktfoto op Facebook van) zijn vriendin - vanuit het motief straf (of wraak)!
Boontje komt hier dus echt om zijn loontje, en het benadrukt voor mij nog maar eens dat de schaamte niet zomaar kan veronachtzaamd worden in ons strafrecht. Of anders: er valt zeker wel wat te zeggen om de fotografen en de pers de toegang tot sommige (sensatie-)processen te ontzeggen, maar anderzijds vind ik dat de rechters de pers zeker ook niet al te snel moeten verbieden om foto's van de beklaagde/beschuldigde publiek te maken...
Maar het gaat hier uiteraard om grenzen, en in dit geval vond ik het een 'uitnodiging' om hierover nog eens na te denken...