Enkele post bekijken
  #5  
Oud 14th November 2010, 13:58
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Ik vind het raar dat er zoiets bestaat als "extra premies" bij de politie. Je wordt aangeworven om je job te doen en al wat je presteert tijdens die uren hoort bij je taakomschrijving. Of je nu lekker warm, met de voeten omhoog, achter je bureau ligt met de telefoon in de hand of alcoholcontroles doet in weer en wind, het zijn beide functies (hoewel niet beide even aangenaam) die horen bij de job. Wij moeten ook eens nadenken of alle agenten tijdens hun diensturen hun tijd besteden voor het uitoefenen van hun werk. Dikwijls zie ik agenten in uniform hun dienstwagen parkeren voor de bakker of broodjeszaak, waar ze mee gaan aanschuiven. Op dat moment kan - bij wijze van spreken - even verderop een misdaad gepleegd worden.

Zeggen dat agenten die "in weer en wind" alcoholcontroles moeten doen, meer moeten verdienen onder vorm van een premie, vind ik een brug te ver. Er zijn genoeg mensen die dagelijks in weer en wind moeten staan voor hun beroep en die hiervoor zelfs geen deftige verloning krijgen. Wat met ambulanciers en medisch personeel die in weer en wind gewonden moeten gaan verzorgen op de weg? ...

De premies komen - weer maar eens - van de belastingbetaler en dat geld kan op een veel betere manier besteed worden. Dus neen aan gelijk welke vorm van extra verloning bij de politie!
Met citaat antwoorden