Enkele post bekijken
Oud 14th November 2010, 14:38
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

Het valt mij steeds op dat het vooral de vrouwen in hun grote en hoge wagens zijn (lees: legertanks), al dan niet met zwarte zonnebril, die slecht kunnen rijden. Ik vrees dat hun wagen hen meer zekerheid biedt, mochten ze een ongeluk veroorzaken. Triest is dan wel het feit dat, wanneer ze iemand overhoop rijden, dit slachtoffer praktisch altijd overlijdt aan zijn verwondingen omdat hij geraakt wordt op zijn zwakste plaats, nl. het hoofd.

Verder blijft de auto het paradepaardje van het gezin. Ik wil hen allemaal geen 10 cent geven, de mensen die een dure auto op hun oprit hebben, maar de broeksriem hiervoor moeten aanhalen. Voor velen wijkt de auto op de laatste plaats, wanneer ze in financiële moeilijkheden zitten. Toevallig keek ik vorige week naar een programma dat een gezin "in het rood" in kaart bracht. Ze hadden een dure Audi A4 op de oprit. Kostprijs: 30.000 euro. Het interieur was in leder. Uitermate schrijnend was het feit dat dit gezin een maandelijks inkomen had van om en bij de 5.000 euro en al wat zich binnenhuis bevond op krediet gekocht was. Ruwe schatting van hun schulden die nog niet afgelost waren: 150.000 euro! De ouders gingen zelfs zo ver dat ze om financiële steun gingen aankloppen bij hun inwonende kinderen. Verdriet en zorgen alom.
Maar... de vrouw des huizes wou er in geen geval van weten om haar blitse wagen van de hand te doen. No way! Ze zei letterlijk dat ze in geen andere, goedkopere auto zou rondrijden. Op de vraag "waarom", zei ze dat de dure wagen haar een hoog imago gaf bij buitenstaanders. Nu vraag ik mij af: "Waar ben je dan mee bezig?"

Persoonlijk vind ik dat een auto:
- binnen je budget moet passen
- dient om je van plaats A naar B te brengen
- veilig moet zijn
- toch een béétje milieuvriendelijk moet zijn.

Het is zoals met merkkleding, dure wijn, ... Neem hun etiket eraf en velen kijken er niet eens meer naar omdat ze er niet mee kunnen pronken.
Vele consumentenprogramma's ten spijt laten mensen zich nog altijd vangen in dit soort zaken.
Met citaat antwoorden