13th November 2010, 15:47
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het onterecht dat men dit als ''typisch'' gaat beschouwen aan het internet. Het gemiddeld aantal zelfmoorden in Japan is al aanzienlijk groot - waarom zou dit een rechtstreeks verband hebben met cyberspace?
Feit, mensen op het internet kan je niet zomaar serieus nemen - ikzelf heb al wat tijd gespendeerd op het internet. Maar dit wil volgens mij helemaal niet zeggen dat je de schuld zomaar in de schoenen van de anderen mag schuiven. Duidelijke redenen zijn in dit artikel niet gegeven, enkel dat hij alleen leefde en dat ie werkloos was... Zijn er niet zovelen die alleen wonen of leven en werkloos zijn? Wie weet heeft deze persoon een heel slecht leven gehad, is hij helemaal zijn weg kwijt en/of in de war.
Het is gemakkelijk het negatieve te zien, probeer ook in te zien dat er mensen zijn geweest die hem zijn zelfmoordplannen uit het hoofd probeerden te praten. Op het internet kan iedereen zich voordoen als wie of wat ze maar willen. Ik denk dat er een groot deel van die 'boosdoeners' stoer wilden doen, doen alsof het hen niets uitmaakte. Ze zullen een volgende keer, moest die er zijn, hopelijk wel beter nadenken voor ze dergelijke dingen doen of zeggen. Een persoon met zelfmoordneigingen kan je niet zomaar uit die gedachtegang halen, het vergt tijd. Het zou beter zijn geweest moest deze persoon professionele hulp hebben geraadpleegd, en niet het internet. Zoals Stef al zei, dit is makkelijker gezegd dan gedaan.
Al bij al, hij is een van de zovele mensen op aarde die het niet meer ziet zitten, laten we hopen dat bij deze iedereen zich meer aangemoedigd zal voelen om bij zelfmoordneigingen (zowel bij jezelf als bij vrienden of familie) misschien toch eens professionele hulp te zoeken. Je leeft tenslotte maar één keer.
Carpe diem.
|