Enkele post bekijken
Oud 11th November 2010, 18:24
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User

Russische gevangenis wil zonnebanken installeren

Russische gevangenis wil zonnebanken installeren

Een gevangenis in Rusland is van plan om dit jaar nog zonnebanken, sauna's en modderbaden in hun gebouwen te installeren. Zo wil de directie ervoor zorgen dat de gedetineerden gezond blijven.
Volgens Sergei Telyatnikov, het hoofd van de gevangenis in Moskou, zouden alle gevangenen tegen betaling toegang krijgen tot deze nieuwe faciliteiten.

De man wil zo de kritiek, dat zijn gevangenis overvol zit en dat er slechte medische voorzieningen zijn, de kop in drukken.

Gva.be 10/11

Men wil blijkbaar steeds meer en meer van een gevangenis een hotel gaan maken. Ik vind dat men er zeker voor moet zorgen dat de gevangenen niets tekort komen, maar dit voorbeeld vind ik dan weer teveel van het goeie. Het feit dat deze faciliteiten betalend zijn is ook weer een rare gedachtegang, aangezien niet iedere gevangene geld heeft voor deze extra's en men zo weer enkel de rijkere voordelen geven. Ook zegt men in het artikel dat het goed is voor de gezondheid van de gedetineerden, waarom laten ze dan hen betalen? Zonnebanken en sauna's in gevangenissen zijn volgens mij dus eerder overbodig, maar als men dan toch dit rare idee wil laten doordraven, zorg er dan voor dat ze voor iedereen toegankelijk zijn.
Met citaat antwoorden