11th November 2010, 17:26
|
Registered User
|
|
|
|
Het recht om te worden vergeten
Ik vind dit eigenlijk best wel een goed initiatief of een goed idee. Vooral voor mensen die het iets moeilijker hebben en die toch iets proberen te bereiken, moet hun achtergrond niet altijd openbaar zijn want op die manier worden soms veel deuren gesloten. Ook voor bepaalde mensen, en dan denk ik aan ex-gevangenen, is het niet altijd eenvoudig om opnieuw een plek in de samenleving te krijgen als al die informatie openbaar verschijnt. Uiteraard zeg ik niet dat niemand ervan mag weten, maar vooral de mensen die het moeten weten zoals een toekomstig werkgever. Voor sommigen zou dat inderdaad best wel handig zijn. Maar natuurlijk is niet op alle vlak even goed, want er zou veel misbruik van worden gemaakt. Denk maar aan vrijgelaten moordenaars, verkrachters, pedofielen ... Of het systeem daarop voorzien is en daardoor waterdicht is, weet ik niet ... Maar deze mensen, vind ik, verdienen niet allemaal een nieuwe kans. Sommigen zijn gewoonweg niet te vergeven of te vergeten, en dit systeem moet deze mensen niet uit openbare naam vergiffenis schenken!
|