Enkele post bekijken
  #4  
Oud 10th November 2010, 14:21
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Ik denk inderdaad ook dat je dat niet mag veralgemenen. Maar toch... Mijn mama staat in een kleuterschool en zelfs zij zegt dat kleuters van 2,5-3 jaar de leerkracht wel eens durven stampen. Als je deze kleuters dan binnen 10 jaar nog eens tegenkomt in het middelbaar onderwijs, dan vrees ik toch ook het ergste. Kinderen en jongeren kunnen steeds minder verdragen van andere kinderen of jongeren, daarnaast werken ze vaak hun frustraties uit op school( kinderen van gescheiden ouders, kinderen van een gezin met financiële problemen). Volgens mij ligt dit ook deels aan de opvoeding: mensen gaan steeds losser om met hun kinderen( jongeren mogen sneller uitgaan, jongeren krijgen sneller hun zin). Daardoor voelen ze zich sneller groot en durven ze sneller hun mond open te doen en te reageren in de les als het hun niet aanstaat. Ik herhaal nog eens dat dit niet voor alle jongeren zo is, integendeel. Maar ik vind wel dat je je deze tijd moet bewust zijn van het probleem en erop voorbereid moet zijn dat het jou als leerkracht wel kan overkomen..
Met citaat antwoorden