Enkele post bekijken
  #3  
Oud 10th November 2010, 13:46
Christophe Christophe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
Kun je het al voorstellen? Een school die failliet gaat. Ik durf er niet aan te denken. Zoals Stef al vermeld heeft, denk ik dat iedereen wel les wil geven op een school zonder problemen. Helaas is dit, dat denk ik toch, science-fiction. Een school heeft altijd wel problemen. Laten we het nu eens de financiële kant bezien. Een school vraagt elk jaar meer en meer geld aan de ouders van de leerlingen, al is het voor uitstapjes of een sportdag. Toen ik nog in het middelbaar zat, ondertussen al een paar jaar geleden, moesten mijn ouders maar tweehonderd Belgische frank betalen. Vijf euro dus. Mijn jongste zus is twee weken geleden op sportdag geweest en moest dertig euro meenemen. Een enorme toename in een kleine tien jaar tijd. Ik moet hier wel bij vermelden dat het leven ook duurder is geworden, maar dat terzijde. Naar mijn menig denk ik dat de scholen gewoon niet genoeg subsidies krijgen van de staat om een gevarieerd onderwijs te kunnen leveren. En honderdvijftig miljoen is echt niet genoeg om al de scholen te subsidiëren.
Met citaat antwoorden