Enkele post bekijken
Oud 10th November 2010, 14:34
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User

Zus van Sofie bekent mishandeling

Zus van Sofie bekent mishandeling

ROTSELAAR - Yasmine G., het zestienjarige meisje uit Rotselaar, heeft toegegeven dat ze haar elfjarige zus zwaar heeft mishandeld. Dat zegt het Leuvense parket woensdag.
Het zestienjarige meisje werd vorige week opgepakt maar ontkende dat ze haar zus had geslagen. Ze werd in de gesloten instelling van Beernem geplaatst. Dinsdagavond heeft ze dan toch bekend tijdens een verhoor. Ze had zelf gezegd dat ze bijkomende verklaringen wou afleggen, luidt het in een mededeling.

Volgens het parket verleent het meisje haar medewerking aan het onderzoek. Het motief of de precieze aanleiding voor de feiten worden nog verder onderzocht.

Het parket geeft geen bijkomende informatie in het belang van het strafonderzoek, de rechten van het minderjarige slachtoffer en de minderjarige verdachte, en het privéleven van de getroffen familie.

De elfjarige Sofie G. werd op dinsdag 26 oktober 's avonds thuis met een zwaar metalen voorwerp het hoofd ingeslagen terwijl haar ouders op oudercontact waren. De derde dochter, een meisje van veertien, was niet thuis.

Het was een zestienjarige buurjongen die, samen met Yasmine, het meisje bewusteloos vond nadat ze waren gaan joggen. Sofie was zwaargewond aan het hoofd en werd in kritieke toestand overgebracht naar het Leuvense Gasthuisbergziekenhuis. Ze werd meteen geopereerd nadat een zwaar schedeltrauma werd vastgesteld. Haar toestand bleef lange tijd zorgwekkend. Of Sofie blijvende gevolgen zal overhouden, moet nog blijken.

Het Leuvense parket opende een gerechtelijk onderzoek. Het sporenonderzoek van het gerechtelijk lab en de wetsgeneesheer wezen al snel in de richting van Yasmine, de oudste zus. Op haar kledingstukken zijn bloedsporen gevonden van haar jongere zus en ze legde een reeks tegenstrijdige verklaringen af. Ze bleef een tijdlang ontkennen.

Bron: De Standaard

Mijn mening:
Ik heb deze zaak van het begin al gevolgd en ik heb nooit geloofd dat de oudere zus haar jongere zus wilde vermoorden. Dit kon volgens mijn mening gewoon niet. Ik heb echt lang gedacht dat de speurders de verkeerde persoon ondervraagden. Ok, het was waarschijnlijk iemand uit de naaste omgeving van Sofie, maar toch niet de oudste zus? Nu ik dit lees, schrik hier toch wel van. Het gezin van deze 2 meisjes is nu helemaal verwoest, de ouders weten niet wat ze moeten doen. Waarschijnlijk gaat de Yasmine (oudste zus) een celstraf krijgen en de kans is groot dat Sofie blijvende letsels eraan overhoudt. Men heeft verschillende psychologen en psychiaters gevraagd waarom de oudste zus misschien Sofie wilde vermoorden. Zij zeiden dat Sofie waarschijnlijk iets wist van Yasmine dat niemand wou weten en wou dat niet geheim houden. Maar dan nog doe je je jongere zus dit toch niet aan?
Met citaat antwoorden