10th November 2010, 14:28
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Ik vind het een goede benadering van Obama. Terrorisme wordt vaak geassocieerd met de Islam, maar dit is eigenlijk een misvatting. De Islam is een godsdienst zoals het Christendom en staat los van het terrorisme. Door deze oproep zal hopelijk de rest van de wereld inzien dat het woord 'Islam' niet direct leid naar 'terrorisme'.
|
Ik ben met deze redenering akkoord.
Maar ik denk niet dat nu ineens heel de wereld van gedrag gaat veranderen omdat Obama zei dat Islam maar een religie was. In het christendom zijn er veel die denken dat Mohammed, de eerste profeet, de zoon van de duivel was. Zo dachten ze er toch over in de Middeleeuwen toch over. Ik denk dat ons gedrag wat milder is geworden maar toch combineert men uit "gewoonte" terrorisme met Islam. Volgens mij komt dit omdat wij de Islam al duizend jaar als vijand van God zien. In ieder geval voor de gelovige christenen. Op het nieuws combineert men meestal ook de Islam met terrorisme. Terwijl terrorisme ook door christenen of andere wordt gebruikt. Het zal naar mijn mening nog een paar generaties duren vooraleer dit conflict wordt opgelost. Als het ooit opgelost gaat geraken.
|