Enkele post bekijken
Oud 10th November 2010, 14:19
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Het gaat hier maar over één leerling hé. Het lijkt me een beetje voorbarig om nu al te veralgemenen en te spreken over 'de jongeren' die gewelddadig zijn geworden. Af en toe komt er zo eens een incident in de krant en wordt dat direct opgeblazen, maar dan vergeet je wel dat men op scholen met 99% van de leerlingen doorgaans géén last heeft.
Ook even in de juiste context bekijken: het gaat hier over een school in Molenbeek. Een gemeente die al meermaals de actualiteit gehaald heeft, door de problematische situatie daar als het op de (vnl. allochtone jongeren) aankomt. Als je over een multiculturele samenleving spreekt, is Molenbeek wel een treffend voorbeeld. Spijtig dat daar wel net vooral de negatieve gevolgen te zien zijn...
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik in de 3 jaar dat ik nu al voor de klas sta op onze school nog nooit zoiets heb meegemaakt of gehoord heb.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden