Enkele post bekijken
  #1  
Oud 10th November 2010, 12:55
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Leerling slaat lerares vier tanden uit op Molenbeekse school

Leerling slaat lerares vier tanden uit op Molenbeekse school

MOLENBEEK - Een leerling van een middelbare school voor technisch onderwijs in Molenbeek heeft dinsdag één van zijn leraressen vier tanden uitgeslagen. Dat meldt het Brusselse parket.
De leerling kon niet verkroppen dat de lerares hem een opmerking gaf en stapte op de dame af. Hij diende haar drie vuistslagen toe in het aangezicht, waardoor ze ten val kwam. Toen ze op de grond lag, schopte hij haar nog eens in het gezicht.

Door de slagen verloor de lerares vier tanden en had ze een gescheurde lip. De gewelddadige leerling kon later thuis opgepakt worden en is ter beschikking gesteld van het Brusselse parket.

Bron: De Standaard

Mijn mening:
Mijn eerste gedachte toen ik dit artikel las was: Oh my god! Is het wel verstandig om leerkracht te worden. Tegenwoordig kunnen de jongeren het zelfs niet meer verdragen dat een leerkracht hen een opmerking geeft. De leerkracht zal hier wel degelijk een reden voor hebben. Vroeger durfde bijna geen enkele leerling iets te zeggen in de klas, laat staan de leerkracht tegen te spreken. Nu is het zelfs zo ver gekomen dat leerlingen geweld gebruiken tegen leerkrachten. Wat gaat dat binnen 50 jaar zijn? Voor het minst dat je een opmerking geeft tegen een leerling wordt je misschien wel neer geschoten? Zo ziet het er allesins toch uit. Terwijl dat leerlingen alsmaar geweldadiger op school worden mogen leerkrachten steeds minder doen. Vroeger mochten leerkrachten leerlingen 'een pak slaag' geven, nu mag de leerkracht de leerling bij wijze van spreken zelfs niet aanraken, of de ouders van de leerling dienen een klacht in. Mag men ten slotte als leerkracht zijnde in een dergelijke situatie terugslaan? vb. uit wettelijke zelfverdediging.
Met citaat antwoorden