Enkele post bekijken
Oud 10th November 2010, 00:52
Davy.Lostermans's Avatar
Davy.Lostermans Davy.Lostermans is offline
Registered User

Di Rupo: "Dialoog met De Wever is hersteld"

De dialoog met N-VA-voorzitter Bart De Wever is hersteld, meldt PS-voorzitter Elio Di Rupo.

De deskundigen van de Nationale Bank en het Planbureau leveren op 15 november hun definitief rapport af bij koninklijk bemiddelaar Johan Vande Lanotte. Dan hebben de partijen volgens Di Rupo nog een week tijd om te discuteren.

Uit een enquête bij 1.000 Franstaligen, uitgevoerd door RTL-TVi, blijkt dat 44,3 procent van de respondenten van mening is dat de PS de hand moet uitsteken naar de liberalen van de MR. "Wij hebben geen enkel veto tegen de MR", aldus Di Rupo in een interview met de Franstalige zender RTL-TVi.

Nog uit de enquête blijkt dat ruim de helft van de ondervraagden (53 procent) gelooft dat België nog een toekomst heeft. (belga/vsv)

bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/W...-hersteld.dhtml

Mijn mening:

Eindelijk komt er toch nog eens verandering in de peutertuin die ook wel de regeringsvorming wordt genoemd. De laatste maanden is er meer met de beschuldigende vinger naar elkaar gewezen dan wat anders.
Maar ik zou er totaal niet van verbaasd zijn moest er na 15 november in dat "weekje discuteren" weer alle hoop in het water zal vallen. In Nederland zijn ze er ondertussen in geslaagd om hun kinderlijk gedrag aan de kant te schuiven en tot een regering te komen.
België blijft maar door bakkeleien omdat er altijd hier en daar een maas in het net zit.
Een groot deel van de Walen wil dat de PS de hand moet uitsteken naar de MR. Ja hoor, en zo blijft het sprookje verder duren.
Het moet gewoon van alle kanten komen. Iedere partij moet gewoon bereid zijn de obstakels even opzij te schuiven en een regering te vormen.
Maar dan krijg je misschien het al bekende probleem. Als de problemen te groot worden, zakt het kaartenhuisje van de regering terug in elkaar en beginnen we terug van nul.
Uiteindelijk is het gewoon geen verschil als je naar "Mooi en Meedogenloos" kijkt of naar de "regeringsvorming". Het bevat evenveel intriges, drama's en de zoveelste cliffhangers.
Ik hoop alleen dat dit opgelost geraakt voor dat België helemaal in elkaar valt.
Met citaat antwoorden