Het Autonoom Syndicaat voor Treinbestuurders (ASTB) heeft een nieuwe stakingsaanzegging ingediend. Op dinsdag 23 november worden mogelijk opnieuw sporen geblokkeerd.
"De directie van de NMBS heeft blijkbaar de boodschap niet begrepen die de treinbestuurders uitstuurden op 19 oktober, toen ze de sporen in Brussel-Zuid blokkeerden", concludeert het ASTB. "We hadden gehoopt op een sterk signaal, maar krijgen enkel stilte en onverschilligheid. Deze houding is ontoelaatbaar."
Daarom heeft het Syndicaat een stakingsaanzegging ingediend voor maandag 22 november om 22 uur tot 24 november om 6 uur. Op 23 november willen ze de sporen blokkeren van 15 uur tot 17 uur, al is nog niet duidelijk waar.
Het ASTB eist een betere veiligheid op het spoornet, in het bijzonder door de invoering van het Europese veiligheidssysteem ETCS in plaats van het huidige TBL1+. Ze vragen ook betere werkomstandigheden. (belga/sps)
Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...blokkeren.dhtml
Mijn mening: Ik begrijp dat er zaken moeten veranderen en dat er dan acties ondernomen moeten worden, maar moeten ze steeds weer staken? Zeker het openbaar vervoer, het is de laatste tijd niets anders. Nog een voorbeeld op maandag 15/11 staakt de lijn. Ze willen dan de mensen overtuigen het openbaar vervoer te regelen, maar we moeten bijna elke maand andere manieren van vervoer zoeken aangezien ofwel de treinen ofwel de bussen staken. Ligt dit aan mij of is dit niet hoe het eigenlijk zou moeten zijn? En dan hebben we het nog niet over hun stiptheid...