Enkele post bekijken
Oud 8th November 2010, 21:27
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User

Het rookverbod op café vind ik een belachelijke regel. Dit misschien omdat ik zelf rook, maar ook omdat ik weet dat het niet gezellig is voor de niet-rokers om mee buiten in de kou te gaan staan, of om alleen achter te blijven terwijl de rokers buiten gaan staan. Dat er niet gerookt mag worden op restaurant, vind ik niet meer dan normaal. Vele niet-rokers storen zich al aan de rook op café en zelfs rokers, onder wie ikzelf, storen zich aan sigarettenrook wanneer ze aan het eten zijn.
Een andere reden waarom ik een rookverbod op café erg vind, is dat het de cafébazen schade toebrengt. Hun omzetten dalen omdat mensen minder lang op café gaan, of zelfs niet meer op café gaan. Geef toe, als groepje vrienden die allemaal roken, is het toch gezelliger om thuis een pintje te drinken en een sigaretje te roken dan op café en elke 10 minuten buiten moeten gaan staan.
Het rookverbod is me net iets te ver aan het gaan. Straks gaat de overheid nog zeggen dat we niet meer in ons eigen huis mogen roken, maar sigaretten afschaffen: o nee! Daarvoor brengt het teveel op voor de staatskas. Als de overheid echt bezorgd is om onze gezondheid, zouden ze het beter afschaffen. Maar dan brengt het natuurlijk niet meer op voor de staat.
Met citaat antwoorden