8th November 2010, 17:53
|
|
UDHR - art. 19
|
|
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
|
|
Ik vind trajectcontrole een inbreuk op mijn privacy. Ik heb het er moeilijk mee dat mijn nummerplaat al wordt gescand nog voor ik me verdacht gemaakt heb van een misdrijf, laat staan er effectief één gepleegd heb.
Volgens HBVL kost één trajectcontrolesysteem 800.000 EUR. Nu gaat niemand mij vertellen dat dat geld niet nuttiger te besteden is om de verkeersveiligheid écht te verbeteren.
Vooral op autosnelwegen vind ik dit een verkeerde maatregel. Langere op- en afritten, duidelijke markeringen, intelligente signalisatieborden, brede rijstroken en een dynamische pechstrook; dàt zijn prioriteiten. Naar Duits voorbeeld dus, waarvan geweten is dat zij de term 'rijplezier' - Freude am Fahren - hoog in het vaandel dragen. En dat terwijl ze het verre van slecht doen op internationale vergelijkingen i.v.m. verkeersveiligheid.
Drie rijstroken, daar zit wat in. Rechts voor vrachtwagens, in het midden voor normaal wegverkeer en links voor de échte liefhebber.
Bronnen:
HBVL
Ministerie van Volksgezondheid NL
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
|