Enkele post bekijken
Oud 8th November 2010, 10:52
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Vermassen met dood bedreigd

Toppleiter Jef Vermassen heeft doodsbedreigingen gekregen.

De doodsbedreigingen zijn een gevolg van de uitspraak in het proces rond de 'parachutemoord', waarbij beschuldigde Els Clottemans vorige maand schuldig bevonden werd aan de moord op Els Van Doren in 2006. Vermassen trad in dat assisensproces op als advocaat van de familie van Els Van Doren. De zaak kreeg erg veel media-aandacht: Clottemans werd veroordeeld tot 30 jaar cel, hoewel er geen materiele bewijzen waren dat ze de misdaad pleegde.

Facebook-haatgroepen
Tijdens en na het proces werden onder meer op de sociaalnetwerksite Facebook anti-Vermassengroepen opgericht, nu kwamen er dus ook bedreigingen tegenover de advocaat. "Ik had dit liever niet gepubliceerd gezien, maar het is wel juist", gaf Vermassen tegenover de openbare omroep VRT toe. "Ik hoop dat de hetze stopt. Dit is niet prettig voor mij." De advocaat gaf ook te kennen dat hij zich wegens de bedreigingen zorgen maakt om zijn kinderen en kleinkinderen. Vermassen heeft een klacht ingediend.

De bedreigingen zouden zijn geuit op een Facebookgroep. Een van die groepen werd inmiddels al opgedoekt, maar er werden er ook alweer andere opgericht. (hlnsydney/tw)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/8716/Parac...-bedreigd.dhtml

Commentaar
Triest hoe de media dezer dagen op alle assisenprocessen springt en ze behandelt als soaps. Toegegeven, handtekeningen uitdelen na een proces is verkeerd als je een advocaat bent. Maar dit is buiten alle proportie geblazen door de media. Jef Vermassen, of u het nu akkoord bent met hem of niet, heeft enkel zijn job als strafpleiter gedaan. De media echter heeft heel dit proces zo emotioneel geladen dat mensen het verschil niet meer zien tussen kwaadaardigheid en professionaliteit.
Met citaat antwoorden