7th November 2010, 21:42
|
Registered User
|
|
|
|
Indien dit programma louter en alleen informatief bedoeld is, dan heb ik daar geen probleem mee, alhoewel ik mij nu al niet van de indruk kan ontdoen dat er een zekere graad van sensatie mee gemoeid is. In ieder geval geef ik de programmamakers het voordeel van de twijfel en probeer ik zelf ook te kijken, omdat ik eigenlijk geen flauw benul heb wat allemaal het gevolg zou kunnen zijn van een splitsing van ons land. Anderzijds is het zo dat onze politiekers dit scenario al wel kennen (hoop ik toch) en dat dit programma weinig invloed zal hebben op hun doen en denken. Wanneer een splitsing overmijdelijk blijkt, dan moeten wij ons daar toch bij neerleggen en heeft paniek geen enkele zin. Diegenen die nog denken dat wij leven in een democratie, die mogen dat van mij blijven geloven, maar ik kan alleen maar constateren dat alles boven onze hoofden beslist wordt.
Ik heb alvast geen problemen met onze Franstalige landgenoten en sluit ook de Duitstaligen in mijn armen. Wanneer ik met deze mensen praat, dan heb ik niet het gevoel dat ik anders ben omdat ik toevallig in het Vlaamse landsgedeelte geboren en getogen ben. België haalde in een recent verleden de voorpagina's met schandalen (en ik wil zeker niets minimaliseren), maar dat wil niet zeggen dat de brave, modale burger hiervoor het hoofd moeten buigen. Hoe erg het ook is, het gebeurt jammer genoeg overal en onder alle koren is kaf. Ik kan alleen maar voor mezelf zeggen dat ik nog altijd graag naar België terugkeer na een vakantie in het buitenland.
|