Enkele post bekijken
Oud 6th November 2010, 16:16
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User

Thumbs down test om het geslacht van een foetus nog vroeger te bepalen

Waar zijn we nu weer mee bezig? Weer een manier van de mensheid om de natuur in handen te hebben. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat het in sommige gevallen zijn nut kan bewijzen. Zoals al eerder is gezegd, mensen met een afwijking die alleen over te dragen is op zoon of dochter. In dat geval snap ik dat het kennen van het geslacht, zeer nuttig/belangrijk is. Voor deze mensen zou het dus zeker toegankelijk moeten zijn.
Daarom dat ik ook een voorstander ben van de richtlijnen! Deze zouden er zeker moeten komen en blijven! Enkel mensen die kunnen aantonen door ziekte dat het belangrijk is om het geslacht te weten zouden in aanmerking mogen komen. Wanneer iedereen zo maar het geslacht van zijn kind te weten kan komen tijdens de 1ste 3 maand van de zwangerschap, loopt dit zeker uit de hand. Nog maar te zwijgen van de negatieve gevolgen.
Kijk inderdaad maar naar landen zoals China. Elk gezin mag er maar 1 kind hebben. Allemaal willen ze een zoon. Gevolg: elk gezin gaat deze testen willen en wanneer ze een meisje hebben, automatisch over gaan tot abortus. Dit gaat niet alleen zorgen voor de stijging van het abortuscijfer maar ook nog eens voor een verstoring van het evenwicht man/vrouw. Wanneer we allemaal zelf kunnen bepalen welk geslacht ons kind zal hebben, gaan er toch veel gezinnen een jongen willen zodat het kan zorgen voor het verder dragen van de familienaam. En wat me dan nog meer verontrust is het materialiseren van de mensen. We behandelen mensen soms alsof ze voorwerpen zijn.
De natuur bepaalde vroeger of mensen al dan niet zwanger werden. Nu controleren we dat zelf al door middel van voorbehoedsmiddelen. Wanneer je ook nog eens het geslacht kan bepalen, en binnenkort waarschijnlijk ook de haarkleur, kleur ogen, ... dan gaat heel het proces van de natuur toch verloren. Want dan kiezen we van te voren gewoon uit hoe we willen dat ons zoon/dochter-lief er uit zal zien. We maken er voorwerpen van die vrij uit te kiezen zijn. Ipv van naar de garagist te gaan en te zeggen: we willen een Audi A4, 5-deurs, blauw, lederen zetels, ... gaan we dan maar gewoon naar de dokter: we willen een kind, geslacht: jongen, kleur: blonde haren, blauwe ogen, ... Kijk, sommige dingen hebben we niet in de hand maar dat zouden we allemaal wel willen!
Mijn mening zegt dat het soms beter is om dingen te laten zoals ze zijn. Laat de natuur gewoon zijn gang gaan. Hij zal wel op zijn pootjes terecht komen.
Met citaat antwoorden