Enkele post bekijken
Oud 6th November 2010, 14:06
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User

Een andere reden is volgens mij dat men vroeger niet helemaal zelf zijn/haar partner kon kiezen en de keuzemogelijkheden beperkt waren. Ik verwijs hier naar het feit dat mensen vroeger zijn/ haar partner in de nabije omgeving moesten zoeken omdat de transportmogelijkheden beperkt waren. Ik herinner me nog talloze verhalen van oudere mensen die vertelden hoe ze hun echtgenoot voor het eerst hadden ontmoet op de plaatselijke fuif omdat ze gewoon niet verder dan hun eigen dorp kwamen. Daardoor was er dus een keuzebeperking wat betreft de partnerkeuze. Misschien zijn deze mensen er nu achter gekomen dat hun partner toch niet een geschikte partner voor hun is. Daarnaast hadden de ouders vroeger ook nog een invloed op de partnerkeuze, niet in extreme mate maar toch. Ze stelden bepaalde eisen waaraan een toekomstige partner moest voldoen, ook hierdoor werd de keuze beperkter en dus ook de garantie op een geslaagd huwelijk. Nu wil ik niet zeggen dat dit bij alle 60-plussers zo is gegaan, maar toch wel bij een groot aantal denk ik. Dit is natuurlijk mijn mening over dit onderwerp, ik kan dit niet bewijzen.
Met citaat antwoorden