Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th November 2010, 12:18
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Ik vind dit een boeiend artikel, vooral omdat ik niet wist dat dit het geval was. Legerdienst hoort afgeschaft te worden vind ik. Geweld is voor niets goed, en de mensen hier dan nog eens toe dwingen is helemaal voor niets goed.
Doch, vermits die wetgeving waarschijnlijk niet veranderd, vind ik het een goed initiatief dat de mannen zich kunnen vrijkopen, mits ze een hele som geld betalen. Dan schiet er echter nog steeds een maand over.
Maar ze kunnen tevens gemakkelijk hun dubbele nationaliteit opgeven, waardoor ze volledig Belg worden, en geen verplichtingen meer hebben aan Turkijke. Toch doen ze dat niet gemakkelijk, waaruit blijkt dat ze hun land en die tradities nog steeds belangrijk vinden (en natuurlijk waarschijnlijk ook heiwee hebben naar hun geboorteland). Ze hechten er nog steeds emotionele of culturele waarden aan. Als je dat dan een beetje draait, blijkt misschien zelfs dat de legerdienst voor hen nog steeds belangrijk blijft, gewoon omdat die, zoals uit het artikel blijkt, nog steeds traditie is. Verkeerd is het dus niet, omdat het omzeilbaar is als ze echt willen. Toch zou het "verplicht"-deel achterwege mogen blijven.
Met citaat antwoorden