Enkele post bekijken
Oud 5th November 2010, 19:00
jurgen jurgen is offline
Registered User

Ten eerste zou ik willen zeggen dat er hier nog een topic over is, waar ik overigens ook mijn mening heb gegeven: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=31490

Citaat:
Aan de andere kant kan deze uitzending wel degelijk onnodige paniek veroorzaken en het is ook mogelijk dat de bevolking zich als het ware gaat polariseren. Zij die vóór de splitsing zijn versus zij die tegen zijn.

Daar geloof ik niet in, er is geen volk ter wereld dat zo knechterig en politiek ongeïnteresseerd is als de Vlamingen. Er moeten al steden worden gebombardeerd vooraleer er paniek o.i.d. uitbreekt.

Citaat:
Ik denk dat we allemaal wel merken hoe de mogelijke splitsing meer en meer de bovenhand neemt in ons land, althans toch in Vlaanderen.

Althans toch in Vlaanderen? In Wallonië wordt men door de pers en de media doodgegooid met de mogelijke splitsingsscenario's. De politici bereiden de Franstaligen al jaren voor op een mogelijk einde van België. De fictieve docu "bye bye belgium' is hier een perfect voorbeeld van. Uitspraken van Magnette die wil onderzoeken of Wallonië bij Frankrijk kan, en enkele weken later weer verklaard dat ze misschien toch liever bij Duitsland willen aansluiten. Moureaux van de PS tekent in Terzake een klein-België waar Brussel met een corridor wordt geannexeerd door Wallonië en de studiedienst van de PS doet al maanden, zo niet jaren, onderzoek naar de mogelijke gevolgen van een splitsing voor Wallonië.
Ik ben er van overtuigd dat de Walen, en de partijen zelf, veel beter voorbereid zijn op een splitsing dan de Vlamingen. De media is hier immers nog altijd belgicistisch, van wie krijgen ze immers hun centen?

beetje gezond verstand kunnen die politici wel gebruiken.[/QUOTE]
Met citaat antwoorden