4th November 2010, 19:09
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vraag me af in hoeverre de meisjes 'ruzie' hadden. Uit onderzoek zou blijken dat Sofie zich niet heeft kunnen verweren. Dit wil dan waarschijnlijk zeggen dat het een verrassingsaanval was... Bovendien heeft de zus (dader) bijna een week gezwegen en blijft ze (ondanks bewijs) nog steeds zwijgen. Ik denk dat mensen bij wie 'de stoppen doorslaan' toch op een bepaald ook weer tot besef komen en dan moeten inzien dat ze iets vreselijks gedaan hebben. Maar blijkbaar is dit bij de oudste zus niet het geval.
Waarom zou de dader niet in een gesloten instelling terecht mogen komen??? (Waar ze overigens al geplaatst is...) Het lijkt wel of er van uit gegaan wordt dat je in een gesloten instelling geen begeleiding krijgt. Het tegendeel is echter waar. Een gesloten instelling is er op de eerste plaats om de jongeren uit de probleemsituatie te halen en van daaruit verder te werken...
Maar laten wij niet de straf bepalen. Feit is dat dit meisje inderdaad een goede begeleiding nodig heeft en of dit al dan niet in een gesloten instelling of in de jeugdpsychiatrie zal zijn zullen andere mensen bepalen.
Feit is wel dat de ouders met een gehandicapt kind zullen moeten leven én met een kind dat ze misschien nooit meer zullen vertrouwen(maar het blijft wel hun kind)...
|