Enkele post bekijken
  #12  
Oud 4th November 2010, 12:00
Davy.Lostermans's Avatar
Davy.Lostermans Davy.Lostermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 51
Dat jongeren vroeger en vroeger mogen uitgaan vind ik eigenlijk onterecht! Ik ben meer van het principe om pas rond hun 16 jaar te laten uitgaan. Misschien ben ik van de oude stempel of nog ingelijfd door de vorige generatie, maar als ik de laatste tijd naar fuiven ging, was het merendeel van de bezoekers ONDER de 16 jaar. Hoe dikwijls dat die kinderen zich bijna in een coma zopen, want alcohol blijft niet langer taboe voor die kinderen. Soms lopen de meisjes van 12-13 jaar daar rond als barbiepoppen van 18 jaar met heel uitdagende kledij. Deze vormen dan ook een gemakkelijk doelwit voor jongens en mannen die zich even willen vergrijpen. Zeker als de jongeren van deze tijd heel vroeg rijp zijn.
In Geel waar ik soms uitga, was dit vroeger schering en inslag.
Drugs -en tabakgebruik zijn ook een gebruikelijke gewoonte geworden. Tegenwoordig zijn ze bij wijze van spreken nog maar net klaar met de kleuterklas en lopen ze rond met een gsm in de linkerhand en een sigaret in de rechterhand. Dit is een ziekte van deze tijd, om het even cru uit te drukken.
Als ik zelf die leeftijd had, moest ik dit niet proberen of ik denk dat ik er flink van langs kreeg, of zelfs vroegtijdig het ouderlijk huis mocht verlaten.

Anderzijds vind ik het gebruik van deze feestjes wel een mooi alternatief voor deze jongeren. Het helpt hen om feest te vieren zonder al die bijkomstigheden van alcohol, drugs... Maar of ze alle 12 -tot 16 jarigen hiermee kunnen aanspreken, dat is een andere vraag.
Met citaat antwoorden