Enkele post bekijken
Oud 4th November 2010, 01:09
lien.debusser lien.debusser is offline
Registered User

Je kan het inderdaad in vraag stellen of dit artikel wel maatschappelijk relevant is. Toch is mijn mening dat dit onderwerp vermeld mag worden en bespreekbaar moet zijn. Als ik lees dat Kenny dan schrijft: "Ocharme, 't is toch erg" en we kunnen er niets meer aan doen, dan merk ik hier een valkuil van onze samenleving. Wanneer dergelijke artikels niet meer vermeld worden, dan hebben we pas een probleem. Want dan krijg je het effect dat iedereen dit normaal gaat vinden, zoals Wim aanhaalde dat het niet meer schokkend is.

Door artikels als deze in de aandacht te brengen, worden er ook mensen geactiveerd! Er zijn sociaal werkers en pedagogen die hier belang aan hechten en preventief optreden. Zij trachten dan op zoek te gaan met hun organisatie, zoals bijvoorbeeld Centra Integrale Gezinszorg De Merode, om een manier te vinden zo'n situatie te voorkomen. En ik denk inderdaad dat wij, als onderwijzers in wording, toch ook met deze zaken kunnen geconfronteerd worden.

Ik pleit er zeker niet voor dat een artikel als dit op de voorpagina komt, maar dat het onderwerp zeker bespreekbaar blijft en toch het vermelden waard is.

Bedankt voor de tip van het forum 'in de marge van het nieuws' dat maakt me meteen wat vertrouwder met actualiteit.org .
Met citaat antwoorden