Enkele post bekijken
  #2  
Oud 3rd November 2010, 20:44
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 82
Persoonlijk vind ik het een verkeerde beslissing van de Europese unie om extra ouderschapsverlof toe te kennen. De sociale zekerheid staat al zwaar onder druk door de het stijgend aantal gepensioneerde. Daarom denk ik dat het beter is om extra verlofdagen niet toe te kennen.

Ook dat de afgelopen 10 jaar de uitgaven verviervoudigd zijn is een enorme druk op de sociale zekerheid. Ook ons concurrentieniveau met onze buurlanden komt hierdoor onder druk. Door de hoge kosten van werknemers in België zullen bedrijven zich eerder in het buitenland vestigen. Dus volgens mij is het onverantwoord om zomaar extra dagen ouderschapsverlof toe te kennen zonder duidelijke akkoorden over de sociale zekerheid.

Dit soort maatregels van de Europese unie lijken mij niet doordacht. Een moeder kan 5 weken langer bij haar kind zijn. Maar een werkgever zal eerder mannen aantrekken door dit feit. Daarom moeten moeders zelf beslissen als ze langer bij hun kind willen blijven. Dan moeten ze ook geen volledige vergoeding krijgen voor het langer thuisblijven.
Met citaat antwoorden