3rd November 2010, 13:01
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vraag me af waarom zoiets zoveel aandacht krijgt. Gemakkelijk, zoveel gratis publiciteit.
Naar mijn mening is er helemaal niets mis met dit initiatief. Als je als ouder niet akkoord gaat met dit soort evenementen, laat je je kind toch gewoon niet gaan.
Mijn ouders hebben mij vroeger heel wat geweigerd wat mijn vrienden wel mochten. Nee, ik ben niet super streng opgevoed maar er waren duidelijke regels en grenzen.
Ook met het tijdstip heb ik geen probleem. 1u is toch helemaal niet zo laat voor een 15jarige. Niemand verplicht je om zo lang te blijven. Ook hier is het aan de ouders om te beslissen wanneer hun kind naar huis komt. Het begint al om 19u30. Een twaalfjarig kind mag blij zijn als hij/zij tot 11u mag feesten.
Als je op je zestiende voor het eerst naar een chiro-fuif gaat, zullen je ouders je ook op een bepaald uur buiten of thuis verwachten. Of moeten die fuiven ook om 1u stoppen omdat er zestienjarigen binnen mogen?
Voor zo’n jongeren is het toch fantastisch om eens een discotheek langs de binnenkant te bekijken. Vele jongeren zagen al vanaf hun 12de om eens uit te mogen gaan. Ideaal toch voor ouders om op deze manier een beetje toe te geven binnen een veilige omgeving. Ik ben er geen voorstander van om dit project maandelijks te herhalen. Uitgaan hoeft voor mij zeker geen gewoonte te zijn voor zulke jongeren. Maar mijn kind zou toch één keer per jaar zo’n feestje mogen bijwonen, binnen de regels en grenzen die ik opstel.
Natuurlijk doet Noxx dit om winst te maken. Anders zouden de inkom en de drankprijzen wel wat lager liggen. Natuurlijk hopen ze dat die jongeren later ook naar Noxx komen. Maar zo werkt onze maatschappij nu eenmaal. Haal er gewoon je voordeel uit.
|