Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Wat licht ermee te maken heeft, is mij evenwel een raadsel
|
Oops! Tsja, ik was gehaast.
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Dit zouden ze eigenlijk mooi kunnen onderzoeken. Deze jongeren (vooral die van 12 misschien) blijven volgen, samen met een controlegroep en kijken hoe beide groepen evolueren.
|
Vind jij nu echt dat dit iets is om wetenschappelijk onderzoek naar te voeren? Ik vind dit eigenlijk een echt non-issue. Wat zou je trouwens gaan onderzoeken? Hoe vaak die kinderen later gaan uitgaan in vergelijking met anderen? En stel dat dat vaker is, so what? Of hoe veel er drugs zullen gebruiken? Zeer de vraag hoe je die link gaat hard maken.
Het is ondertussen toch al weer een aantal jaren geleden dat ik nog eens op een fuif geweest ben, maar ik herinner me wel dat daar toen ook heel wat 14-jarigen rondliepen. Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar ik vermoed dat de situatie er ondertussen niet op verbeterd zal zijn. Als je als ouder vindt dat je kind volwassen en verantwoordelijk genoeg is om naar de fuif te gaan, so be it. Twijfel je, dan is zo'n FRIS-fuif misschien een goed idee. Vind je van niet, dan hou je je kind thuis.
Staar je trouwens ook niet blind op het feit dat dit doorging in de NOXX. De organisatoren zochten wellicht een makkelijk vindbare plaats in een grote stad waar de faciliteiten voorzien zijn om ca. 1000 man te laten feesten. En bij NOXX zagen ze, zoals de andere Wim al zei, wellicht een mooie kans op wat extra reclame en om potentiële klanten te maken.
Volgens mij is dat van die decandente braspartijen dan weer een brug te ver. Bij mijn weten word je daar, zoals op de meeste plaatsen, zelfs hardhandig buitengewerkt als je duidelijk te veel gedronken hebt. En zelfs al zou het volledig waar zijn: daar merken die jeugdige feestvierders toch niks van.
Het is toch ook niet zo dat je de zaal die je hebt afgehuurd voor je verjaardag annuleert omdat het Vlaams Belang daar zesmaandelijks een ledenfeest houdt?