Enkele post bekijken
  #2  
Oud 2nd November 2010, 20:11
Jennifer . Verhaegen Jennifer . Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 69
Citaat:
Orgineel gepost door rob.van.beek
Personeel jeugdinstellingen staakt na steekpartij
Ik versta goed dat de werknemers het werk stil leggen. Deze mensen zetten zich in voor jongeren die op het slechte pad zijn geraakt, en willen deze helpen om terug op het goede pad te geraken. Maar dit loopt niet steeds even vlot. Ik vind het dan ook belangrijk dat de politiek hierbij eens gaat stilstaan. De begeleiders kunnen pas goed werk leveren als ze zelf in veiligheid.
Laten we eerst voor de veiligheid zorgen van de opvoeders, en daarna zal de heropvoeding van de jongeren vanzelf komen.


Ik ben het daar zeker met eens. Hoe kunnen opvoeders iemand helpen als ze zichzelf niet 100% veilig voelen? Zeker als er dan echt een slachtoffer valt, voelen die mensen pas echt welk gevaar ze elke dag lopen. Daarom moeten we deze mensen ook bewonderen. Ze gaan zich elke dag inzetten voor de jongeren die anderen niet meer willen helpen. Natuurlijk is het ook begrijpelijk dat ze het werk neerleggen. Zoiets raakt je, zeker als je zelf het zelfde werk doet. Dan heb je even een moment voor jezelf nodig om je daarna terug een 100% in te zetten. Hopelijk gaat de overheid ook wat meer doen aan de veiligheid voor deze mensen.
__________________
Life is too precious & short to worry about the stupid crap. Have fun, party, dance all night, fall in love. Say anything you want to say, do what you want to do & regret nothing.
Met citaat antwoorden