2nd November 2010, 17:53
|
Registered User
|
|
|
|
Lang leve justitie.. Ik vind dit echt grote onzin. Een kind van 4 heeft helemaal nog niet voldoende besef om zoiets kunnen in te schatten. Het kind gaat zeker geen bejaarde vrouw met opzet omrijden. Anderzijds, de ouders moeten hun kind wel goed in de gaten houden. Als de ouders in de buurt van hun kind waren gebleven hadden ze dit kunnen vermijden. Zo'n kind is te jong om alleen laten rond te dwalen op straat. Ook al ben je in de buurt, je moet zorgen dat je meteen kan ingrijpen wanneer er mogelijk gevaar dreigt. Persoonlijk vrees ik dat dit hier niet gebeurd is.
Ik wil ook niet zeggen dat de ouders schuldig zijn. Het is gewoon een dom ongeluk. Jammer genoeg wel met enorme gevolgen. Maar nergens in het artikel staat dat de vrouw effectief is overleden door deze val. Misschien is ze ook gewoon toevallig gestorven?
Het systeem in België is beter voor dit geval. De ouders zijn aansprakelijk voor de daden van het kind. Maar dit kan op latere leeftijd wel enorme gevolgen hebben. Wanneer de kinderen bijvoorbeeld criminele activiteiten verrichten.
Hopelijk wordt het leven van dit jonge meisje niet verknald door de nabestaanden van de overleden vrouw en kan men in beroep nog iets klaar krijgen.
|