Enkele post bekijken
  #4  
Oud 2nd November 2010, 14:38
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Persoonlijk ben ik van mening dat de school eerst moet proberen om de leerlingen te helpen. Als ze een onderdeeltje niet goed begrijpen, moeten de leerkrachten maar een stukje van hun pauze opofferen om de leerling opnieuw uitleg te geven. Natuurlijk is dat moeilijk als een leerling echt niets snapt van het hele vak. Bijlessen kunnen dan de oplossing bieden. Maar zoals in het artikel staat, het kost veel geld en ik kan me voorstellen dat er veel ouders zijn die geen 320 euro over hebben om bijlessen te betalen.
Ikzelf heb ook lang bijlessen gevolgd voor Frans. Iedere week 12 euro, bijna een heel jaar lang. Het schooljaar daarop weer dezelfde situatie. In totaal heb ik tijdens 3 schooljaren bijlessen gekregen voor Frans en tijdens 1 schooljaar voor Engels. Ik heb het geluk gehad dat mijn ouders dat geld hadden maar bij gezinnen die onder de armoedegrens leven, hebben de kinderen niet de mogelijkheid om de leerstof in te halen die ze op dat moment niet begrijpen.
Wat ikzelf een betere oplossing vind, is dat er op school tijdens een extra uur remidiale hulp wordt aangeboden. Toen ik in het eerste jaar zat, heb ik heel vaak een uitnodiging gekregen om een extra uur op school te blijven. We kregen de uitleg van de les opnieuw en we maakten oefeningen. Maandag kon je zo extra hulp voor Nederlands of Frans krijgen en op dinsdag werd er uitleg gegeven over wiskunde. Dat was volledig gratis en voor de leerlingen was het niet zo erg. Je was tenslotte maar één uurtje langer op school en je zat in een groepje in de les, dat maakte dat je jezelf niet super dom voelde omdat er nog klasgenoten aanwezig waren.
Met citaat antwoorden