Enkele post bekijken
  #3  
Oud 2nd November 2010, 14:15
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Ik geef sinds vorig jaar bijles aan een jongen voor het vak Engels.
Zijn leerkracht biedt amper ondersteuning aan en legt zelfs in de les bijna niets uit.
Sinds de bijles zijn zijn punten beter en houdt hij net zijn hoofd boven water.
Zelf oefeningen maken op tijden kan hij niet goed omdat hij niet altijd begrijpt waarom we bepaalde tijden gebruiken. Die verduidelijk ik dan nog eens elke keer en het is constant herhaling van de tijden en deze gebruiken in oefeningen.
Het feit dat hij elke week een uurtje daar mee bezig is helpt hem. Want na twee maanden vakantie moest ik weer van nul beginnen, hij wist nog maar 2 tijden.

Ik geef ook bijles aan iemand die van richting veranderd is en dus bijgewerkt moet worden. De school voorziet daar meestal ook niets voor. Meestal krijgen de leerlingen een pakket dat ze zelfstandig moeten bijwerken. Maar dit kan voor bepaalde leerlingen toch wel moeilijk zijn!

Ik snap dus wel dat er ouders zijn die vinden dat hun zoon of dochter bijles nodig heeft en dat je als leerkracht dit niet voor iedereen kan voorzien. Een lesweek kan soms als zwaar genoeg zijn.

Mij hebben ze trouwens vorig jaar gezegd dat je zelf geen bijles mag geven aan je eigen leerlingen, net omdat je ze dan zou kunnen bevooroordelen.
Dan heb ik het niet over dingen nog eens duidelijk uitleggen of een zieke leerling bijwerken. Maar echt bijles mocht op mijn vorige school niet, dan moest je die leerling doorspelen naar een collega.
Met citaat antwoorden