Enkele post bekijken
  #2  
Oud 1st November 2010, 16:04
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Als ik echt eerlijk ben, moet ik zeggen dat dit artikel/deze enquête me echt niet interesseert. Wat maakt mij het uit waar mensen zich mee bezig houden op de trein?
Een treinreiziger, wat is dat? Een onderzoek bij 659 treinreizigers is dat representatief voor onze maatschappij? Volgens mij niet.
Waarom willen we gegevens over de treinreizigers? Als je merkt dat veel mensen graag lezen op de trein is dit voor de NMBS belangrijk zodat ze meer stille wagons kunnen voorzien.
Het lijkt mij veel interessanter om het leesgedrag van Vlaamse studenten in kaart te brengen. Lezen we nog? Wat lezen we? Non-fictie/fictie? Hoe zit het met onze interesse in de actualiteit? Zijn we kritisch? …
Daar zouden wij als toekomstige leerkrachten iets uit kunnen leren. Moeten we de interesse voor actualiteit en hun kritische blik enkel nog wat stimuleren en voeden of moeten we die nog “creëren”? Lezen ze enkel spannende boeken of waagt men zich ook aan een boek dat dieper ingaat op een maatschappelijke problematiek?
Met citaat antwoorden