Enkele post bekijken
  #4  
Oud 1st November 2010, 11:00
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
1 op 8, dat is inderdaad veel. Ergens schrok ik er van... maar ergens ook helemaal niet. Alles is in prijs gestegen in vergelijking met vroeger. Waar is de tijd dat je in Aldi een volle winkelkar kon kopen voor 2500 bef?
Als je nu iets koopt & dan nog enkel het broodnodige, ben je al gemakkelijk meer als 75 euro kwijt voor een kar. De prijzen van het brood blijven ook maar stijgen. € 1,80 - € 1,90 - € 2,00.
Als alles zo blijft stijgen, kan ik wel begrijpen dat er mensen onder de armoedegrens leven. Plus kijk eens naar de prijzen van scholen?
Als je u kind wil laten verder studeren, mag je al 500 euro ophoesten en dan heb je het studiemateriaal nog niet ... Indien men dan 3 kinderen thuis heeft is dat meer dan een maandloon dat er aangaat enkel voor inschrijvingen.
Dit geldt natuurlijk als het gezin niet in aanmerking komt voor een studiebeurs.
Huishuur, afbetaling van verschillende leningen, maandelijkse telefoonkosten, elektriciteit, water... En zo kan ik nog wel even blijven opsommen.
Een gezin heeft maandelijks een heleboel kosten.
Als dit allemaal blijft stijgen, zou het mij niet verbazen dat het armoede-aantal ook blijft stijgen.
Met citaat antwoorden