Enkele post bekijken
Oud 31st October 2010, 19:11
Charlotte.Smekens Charlotte.Smekens is offline
Registered User

Hotspots: beter voorkomen dan genezen

Persoonlijk denk ik dat dit een mooi voorbeeld is van “economisch denken”: hoewel er namelijk nog geen duidelijkheid is omtrent de ernst van de stralingsrisico’s, beginnen steden toch al hotspots te installeren. Men zit klaarblijkelijk niet veel in met de volksgezondheid, maar des te meer met het zo aantrekkelijk en up-to-date mogelijk maken van de stad. Ik ben het helemaal eens met de wetenschap die zegt dat men veel beter het voorzorgsprincipe kan volgen, en dat, zolang de effecten op het menselijk lichaam nog niet gekend zijn, men terughoudend moet zijn. Naar mijn gevoel kan je toch beter voorkomen dan genezen, en mag je al helemaal niet over de gezondheid van een ander beslissen. Als de steden dan toch van plan zijn om draadloos internet te installeren, moeten ze dit duidelijk aangeven zodat mensen zelf de keuze hebben om zich hier al dan niet aan bloot te stellen. Al loop je zo natuurlijk het risico na een tijdje hele delen van een stad noodgedwongen te moeten ontwijken. Ik stel me dus, net zoals Lien, de vraag “hebben werkelijk zo veel mensen op dit moment nood aan die hotspots dat er onnodige risico’s genomen moeten worden?”
Met citaat antwoorden