Enkele post bekijken
Oud 30th October 2010, 18:19
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User

Akkoord, de jongeren moeten een nieuwe kans krijgen maar staan jullie er ook even bij stil dat die jongeren dat misschien niet willen?
We kennen niet de hele situatie maar ik ga er vanuit dat dat kind van 12 jaar al wel een tijdje 'meedraait' in het milieu. Ze 'vergezelde' haar moeder bij het dealen. Wil dit dan zeggen dat zij ook meedealde of enkel aanwezig was? Heeft zij de drugs in haar handen gehad of niet? Was zij eigenlijk op de hoogte van het feit dat dit alles strafbaar is?
Enfin, waar ik naartoe wil is eigenlijk het volgende. Een kind van 12 dat al een poosje in dit milieu zit weet waarschijnlijk niet beter, ze groeide op in dat milieu, voor haar is dit normaal. Bovendien spelen op die leeftijd de ouders nog een belangrijke rol. Volgens mij is het belangrijk om dit kind duidelijk te maken dat wat er gebeurde fout is en haar een goede begeleiding te geven. MAAR is een acuut gebrek aan plaatsen voor kinderen met problemen (klinkt veel beter dan 'probleemkinderen'). Instellingen, pleeggezinnen, crisisopvang, begeleidingstehuizen, ... Allemaal opties die zullen bekeken worden. Dit kind gaat terecht komen in 'het systeem' en hoe komt het er weer uit??? Dit alles is afhankelijk van hoe het kind staat (stond) tegenover de hele situatie en waar het nu zal terechtkomen...
Met citaat antwoorden