Enkele post bekijken
  #2  
Oud 29th October 2010, 09:15
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
gezocht: 300 000 (m/v)

Dat er zoveel mensen zullen stoppen met werken heeft volgens mij inderdaad voor-en nadelen.

De voordelen:
Nu er veel oudere mensen op pensioen gaan krijgen de jongere mensen, MAAR OOK de ontslagen mensen van bijvoorbeeld de auto-industrie de kans om aan het werk te gaan. Natuurlijk brengt dit ineens problemen met zich mee, namelijk: waarschijnlijk zal het vrijgekomen werk hen niet interesseren, of hebben ze niet de juiste opleiding. Ik begrijp die mensen ook wel van 'oh nee dat werk wil ik niet doen.' Natuurlijk moet je je werk graag doen, anders houd je het niet vol.

De nadelen:
Er gaan steeds meer en meer mensen op pensioen, wat de staatskas niet kan betalen. Weer zal er hier moeten geschipperd worden: 'gaat het pensioen naar beneden of gaan we de staatskas nog meer in het rood trekken?' Uiteindelijk zal het wel weer de werkende mens worden die moet betalen voor de pensioenen.
Persoonlijk vind ik dit zeer jammer, natuurlijk moeten we onze ouders/grootouders helpen te overleven. Maar is er nu echt geen andere oplossing? (Die zal nog moeten uitgevonden worden!)
Met citaat antwoorden