28th October 2010, 23:46
|
Registered User
|
|
|
|
"Rik Torfs heeft gelijk, voor de rest van je leven in schande leven is vele erger dan de doodstraf." Hoor ik hier en ik hoor ook: "'Wraak' nemen op misdadigers is overbodig." in dezelfde comment. Is dit niet een beetje een tegenspraak? Ik ben niet voor de doodstraf, maar is een crimineel opsluiten en hem vernederen een beter alternatief? Ik vind dit evengoed wraak nemen en een met veel ergere gevolgen dan de doodstraf. Een geëxecuteerde crimineel komt niet terug om te spoken( tenminste dat hoop ik). Een veroordeelde die terug vrijkomt na zijn 'vernedering' daarentegen heeft geen leven en moet de rest van zijn leven in schande leven. De kans is dan zeer groot dat hij hervalt in de criminaliteit..
Doodstraf is dus geen oplossing, maar het gevangeniswezen zien als vernedering is dat evenmin. Men zou een gevangenis beter zien als een correctionele instelling, waar men criminelen "verbetert" om zo terug een functionerend lid van de maatschappij te worden. Maar probeer dat maar eens te doen met criminelen die gruwelijke daden hebben gepleegd...
|