28th October 2010, 11:00
|
[Joëlle]
|
|
|
|
Ik vind een totaal rookverbod ook geen goed plan. Zelf ben ik geen roker, maar ik stoor me niet aan mensen die roken. Soort het me wel, dan zoek ik mezelf een rookvrije uitgaansgelegenheid. In de meeste café's is er trouwens meestal een aanvaardbare rookvrije ruimte, waar je geen (of heel weinig) last hebt van de rook.
Er zijn nu eenmaal mensen die roken en het merendeel zal heus niet stoppen omdat ze bepaalde (of alle) café's niet meer binnen mogen tenzij ze buiten gaan staan om te roken. Ikzelf ken bijvoorbeeld heel wat mensen die gewoon de behoefte niet hebben om te stoppen met roken. Het enige effect dat dit algemeen rookverbod zal hebben is dat, inderdaad, de café's leger zullen blijven en de mensen meer thuis zullen afspreken.
Je hebt nog steeds de vrije wil om te kiezen of je rookt, of niet en of je café's binnengaat waar gerookt mag worden, of niet. die helpen stoppen met roken Roken is slecht, maar dat maakt nog niet dat de wet zou moeten verbieden aan mensen om te roken in openbare plaatsen. Alcohol heeft ook niet echt voordelen en is ook niet verboden.
|