Enkele post bekijken
Oud 28th October 2010, 10:59
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

Dit vind ik een prachtig initiatief. Het is ook een aanfluiting tegen het beeld dat ons door de media wordt opgedrongen van het perfecte model. Jongeren worden vaak ongelukkig omdat ze op X of Y willen lijken. In hun ogen belichamen zij het grote ideaal, ze hebben de perfecte maten, een ultra-gave huid, armen en benen die de ideale lengte hebben, bijna uitgeholde buiken en boezems om "u" tegen te zeggen, allemaal ingekleurd met een nepbruin tintje (egaal welteverstaan). Door het vertonen van deze nepwereld denken, vooral jongeren dat je je alleen maar complexloos aan anderen kan vertonen wanneer je die - in hun ogen - perfectie benadert. Dat de meeste modellen al lang niet meer op deze aarde leven, bewijst hun onnatuurlijk gedrag, hun omgang met mensen. Ze denken soms het warme water uitgevonden te hebben.

Door deze foto wordt het tegendeel bewezen. Ik hoop dat we naar een tijdperk terugkeren waarin niet elke foto gefotoshopt is en waar al eens een puistje of een vetkwabbetje te zien mag zijn.

Tussen haakjes: ik denk ook dat we in het onderwijs plaats moeten vrijmaken voor dit soort discussies. Mensen worden té vaak afgerekend op hun uiterlijk, terwijl dit toch alleen maar verpakking is.
Met citaat antwoorden