Enkele post bekijken
Oud 27th October 2010, 17:00
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User

De Lijn

Citaat:
Orgineel gepost door Lieselotte.Busch
Ik vind het niet meer dan normaal dat De Lijn meer gaat controleren. Want er zijn wel heel wat mensen die niet betalen op de bus. Ook vind ik dat (zoals door de meeste al vermeld is) iedereen zijn buzzypass moet laten zien aan de buschauffeurs. Dit is geen grote moeite.

Ik vind het goed dat het aantal zwartrijders is verminderd. Maar anderzijds vind ik dat met de bus rijden verschrikkelijk duur is. Als je een buzzypass ( of voorverkoop ) hebt is dit niet het geval. Als je moet betalen op de bus zelf ( waar de buschauffeurs al slecht gezind om worden ) is het wel heel duur, je betaalt al €3 voor naar het eertstvolgende dorp te rijden. Het openbaar vervoer is er toch ook voor het milieu? Als rijden met de bus dus goedkoper wordt maken meer mensen hier gebruik van.

Ik ben het eens met jou dat het duur is maar wil toch enkele rechtzettingen doen. De Lijn werkt met zones je betaalt dus niet altijd 3 euro als je naar het volgende dorp rijdt maar slechts 1.60 euro indien je niet boven de 2 zones gaat. Het is soms een kwestie van geluk hebben hoeveel zones je doorkruist. Ook moet je in je achterhoofds houden dat de Lijn zowel de buschauffeurs moet betalen als ook het verbruik van de bussen zelf. Het betalen in de bus zelf is gekomen doordat vele passagiers in de bus zelf betaalde en de bussen dus vertraagd werden het is dus een soort 'straf' voor de mensen die hun ticket niet in voorverkoop halen. Het beste is dus je ticket vooraf kopen dat kan zelfs al in enkele supermarkten.
Met citaat antwoorden