Enkele post bekijken
Oud 27th October 2010, 14:46
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

Ik neem gemiddeld 2 keer per dag de bus en ik erger mij groen en blauw aan de houding van enerzijds bepaalde chauffeurs en anderzijds bepaalde reizigers. Overal staat in grote letters aangegeven dat je vooraan moet instappen en toch zijn er nog mensen die het presteren om achteraan in te stappen. Erger nog, sommige chauffeurs moedigen dit zelf aan.

Volgens mij moet er een totale mentaliteitswijziging komen. Er zijn nog altijd chauffeurs die er geen moeite mee hebben om een sigaret aan te steken terwijl ze rijden of die leuk keuvelend heel de rit met de gsm aan hun oor zitten. "Voor de streep geen staanplaats"... maar als er iemand instapt die ze kennen, dan mag die heel de rit mee vooraan en babbelen maar...
dit terwijl ze dikwijls een hele bus vol reizigers vervoeren.

Met mentaliteitswijziging bedoel ik ook dat gebruikers van het openbaar vervoer zich ervan bewust moeten worden dat zij anderen straffen door niet te betalen. Het is hetzelfde als in de supermarkten. Produkten zouden goedkoper zijn, mochten niet zoveel klanten de neiging hebben om vergeten te betalen. Ooit was ik op taalvakantie in München (Duitsland). Daar werd niemand gecontroleerd op het openbaar vervoer. Je kon er echt vanuit gaan dat iedereen betaalde. Eerlijkheid voor alles. Waarom bij ons niet?
Met citaat antwoorden