26th October 2010, 22:06
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 122
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door p4u12767
Het heeft naar mijn mening maar weinig te maken met taalachterstand maar veel met de betrokkenheid van de ouders.
|
Wat als de ouders zelf het huiswerk niet begrijpen/verstaan waarmee hun kind naar huis komt? Taalachterstand binnen het gezin levert automatisch een mindere betrokkenheid op.
Hoe ga je als leerkracht iets abstract uitleggen (bv. bepaalde wiskunde) aan kinderen die de taal niet beheersen? => frustrerend
Hoe kan je als leerling iets bijleren als je de taal van de leerkracht niet spreekt ( of heel povertjes) ? Niet moeilijk dat er frustratie optreedt, hoe zou je zelf zijn.
Het is begrijpelijk langs beide kanten en deze kanten spelen op elkaar in, in de negatieve zin dan.
__________________
Everybody is a genius.
But if you judge a fish by its ability to climb a tree,
it will live its whole life believing that it is stupid. A. Einstein
|