Citaat:
Orgineel gepost door Eva Thijs
Willen ze dan geen geld verdienen? Als je nu een job aanneemt in Antwerpen gaat lesgeven en blijft solliciteren in andere scholen, dan kan je toch al geld verdienen, ervaring opbouwen,... Wat gaat er anders gebeuren met de scholen waar niemand of toch veel te weinig leerkrachten willen lesgeven? Wat moeten de leerlingen dan doen? Waar moeten ze naar school gaan?
|
Jij denkt dat je zomaar dan in de school in Antwerpen kan zeggen: sorry ik heb nu een aanbod in een andere school, ik ben weg!
Je tekent een contract voor een bepaalde duur, ik kan begrijpen als het er een dergelijk groot tekort is dat dit wel voor het hele jaar is. Dus dan kan je niet halverwege niet zomaar vertrekken.
Daarom dat bepaalde leerkrachten gewoon wachten tot er iets anders komt.
Je bouwt misschien wel ervaring op maar voor je TADD uren telt het dan toch niet, als je niet van plan bent er te blijven.
Mijn zus werkt al jaren als kleuterjuf in Deurne, ze is er gelukkig en ze zou er zelfs niet vertrekken als je haar er geld voor geeft.
Mensen hebben een verkeerd beeld ervan.
Aan de andere kant kent zij Antwerpen maar al te goed en heeft ze mij verboden om in bepaalde scholen te gaan solliciteren. Het is dus een dubbeltje op een kant.
Laten we hopen dat ze gemotiveerde leerkrachten vinden!