Enkele post bekijken
Oud 26th October 2010, 16:47
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Stef.Van.Bauwel
Ik vind het bijzonder stom om een speekseltest te gebruiken als je toch via bloedtest alles kan testen. Mensen met ADHD bijvoorbeeld kunnen hun rijbewijs een halve dag kwijt raken. Het is toch niet nodig dat mensen die hun medicatie innemen gestraft worden omdat ze het doen. Er hangt geen boete aan vast. Maar bij zulke mensen moet toch het bloed getest worden? Als je medicatie neemt voor ADHD maar ook cocaïne snuift in kleine hoeveelheden moet dit toch ook gevonden worden? Ik denk dat speekseltesten helemaal niet betrouwbaar zijn en voor veel problemen gaan zorgen. De staat wil er goedkoop vanaf zijn aangezien bloedtesten meer tijd nodig hebben en meer analyse.

Ik snap jouw denkwijze, maar de bedoeling van een speekseltest is dat men al snel de 'gebruikers' er kan uithalen. Het is te vergelijken met de alcoholtest. Je gaat ter plekke moeten blazen/speeksel afleveren. Op die manier weet men of je al dan niet gebruikt. Pas dan kan men overgaan tot een bloedtest. Bloedtesten zijn duur en vragen wel wat tijd vooraleer ze klaar zijn. Wanneer men iedereen dat men wilt tegenhouden bij een controle, een bloedtest laat afnemen, dan verspilt men enorm veel tijd. Daarom de uitvinding van de speekseltest. Jammer genoeg staat ze nog niet op punt.
Met citaat antwoorden