26th October 2010, 16:24
|
Registered User
|
|
|
|
We leven tegenwoordig in een maatschappij van vrije meningsuiting. Onder dit versta ik ook dat iedereen zijn eigen religie mag beoefenen. In het artikel staat:
Citaat:
De bekering van Booth tot de islam kan de sfeer op de familiefeestjes van de Blairs nog verder verzuren, gezien de (veronderstelde) band die de Britse ex-premier continu legt tussen islam en "terreur".
|
Veel mensen denken zo. Naar mijn mening zijn niet alle islamieten zo. Het zijn enkel de extremisten. Mensen geloven dit waarschijnlijk omdat de media dit alles opblaast. In het nieuws ziet men altijd: "Moslim blaast zich op", "Moslims vallen konvooi aan", en ga zo maar door. Wat de nieuwsbulletins er niet bij vermelden is dat de slachtoffers meestal ook moslims zijn. Dus de mens ziet de moslim dus alleen als slechterik. Ik denk dat je de hedendaagse fenomenen kunt vergelijken met wat er tijdens de middeleeuwen gebeurde. Toen dachten ze dat Mohammed de reïncarnatie van de duivel op aarde was. Natuurlijk is het in onze tijd niet zo erg. Ik kan hiervan besluiten dat de mens serieus word beïnvloed door de media en daardoor verkeerde ideeën krijgt over een grote groep. Dat wanneer er maar één procent van deze groep "slecht" is.
Maar men kan er natuurlijk niet onderuit dat Tony Blair een Brit is, en Britten zijn toch een raar volkje.
|